Fike lanceert ValveEx explosieveilige passieve isolatieklep

Blue Springs, MO., 1 juni 2015 - Fike Corporation kondigt de toevoeging aan van een nieuwe passieve isolatie-explosiebeschermingsoplossing voor stofaanzuiging en pneumatische transportsystemen in verdunde fase -ValvEx®.

De ValvEx® Passieve explosie-isolatieklep is ontworpen om verspreiding van vlammen en druk door onderling verbonden leidingen, kanalen of transportleidingen naar aanvullende procesapparatuur of bedrijfslocaties te voorkomen.

“Dankzij Fike's onderzoekscampagne voor de voortplanting van stofexplosies is Fike in staat de dominante explosieparameters te definiëren die de verspreiding van vlammen en druk beïnvloeden in een geventileerd vat-pijpleidingsysteem. Er werd een verband gevonden tussen de ontluchtingsparameters en de prestaties van de klep, en Fike heeft de omstandigheden vastgesteld waaronder kleppen falen, ”legt Bob Korn uit, directeur Verkoop en Marketing van Fike. "Op basis van deze kennis heeft Fike een superieure passieve isolatieoplossing ontwikkeld in de explosiebeveiligingsindustrie", besluit Korn.

“Er zijn afwegingen tussen efficiëntie, kosten en drukval. We willen niet dat onze klanten genoegen nemen met minder, daarom hebben we ValvEx ontwikkeld®, ”Aldus Stephen Clegg, Productmanager Explosiebescherming van Fike. “Een explosie die zich voortplant door een geventileerd pneumatisch transportsysteem is een vrij ingewikkeld vloeiend dynamisch proces. Door Fike's uitgebreide vlamverspreidingsonderzoek; deze kennis heeft ons in staat gesteld een passieve explosie-isolatieklep te ontwerpen die ongerechtvaardigde uitval voorkomt ”, besluit Clegg.

Fike Corporation is een wereldwijd erkende leverancier van nauwkeurig ontworpen oplossingen voor explosiebeveiliging en drukactivering, drukontlasting en brandbeveiliging. Sinds 1945 heeft ons zeer bekwame personeel oplossingen ontworpen, gebouwd en getest voor Fortune 500-bedrijven en bedrijven over de hele wereld die gemoedsrust willen hebben bij het ervaren van de gevolgen van ernstig financieel verlies of een verwoestende ramp.